مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اردیبهشت 1401 ساعت 07:122022-04-23سياسي

فارس من| رفع نگرانی داوطلبان کنکور از سوی رییس سازمان سنجش


برخی داوطلبان کنکور درباره طراحی سوالات آزمون سراسری سال 1401 نگرانی و استرس داشتند که رییس سازمان سنجش این نگرانی را برطرف کرد.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ در فاصله حدود 70 روز مانده به کنکور سراسری سال 1401، داوطلبان این آزمون علاوه بر استرس تست زنی و برنامه ریزی های مطالعات شان با استرس های دیگری هم درگیر هستند.

یکی از این مسائل اینکه داوطلبان کنکور نگران طراحی سوالات هستند و می خواهند مطمئن باشند که سوالات حتما از کتب درسی شان طرح می شود.

این نگرانی تا جایی است که جمعی از داوطلبان کنکور درخواست خود مبنی بر طراحی سوالات کنکور از محتوای کتب درسی را در سامانه فارس من ثبت کردند.

در این رابطه با سردبیر سوژه فارس من گفت وگو کردیم، وی با ابراز نگرانی از اینکه با مرور سوالات کنکور سال های قبل به این نتیجه رسیده است که سوالات غیراستاندارد و حتی گاهی خارج از کتب درسی است، گفت: ما 12 سال با یک سری کتاب درس خواندیم و باید توانایی علمی ما در مورد همان کتاب ها سنجیده شود، بنابراین ما می خواهیم سوالات کنکور از همان کتاب ها طراحی شود.

وی عنوان کرد: مدل طراحی سوالات کنکور در سال های قبل به صورتی بوده که داوطلبان برای پاسخگویی صحیح باید در کنار کتب درسی از کتاب های کمک آموزشی نیز استفاده کرده باشند که این مسأله درست نیست و ما از مسوولان ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| رفع نگرانی داوطلبان کنکور از سوی رییس سازمان سنجش

فارس من| رفع نگرانی داوطلبان کنکور از سوی رییس سازمان سنجش